Ovsenog mleka ima svuda - evo zašto

Bez autora
Jun 22 2021

Bila je ovo velika godina za američke ljubitelje ovsenog mleka - i kompanije koje ih opslužuju.

U martu je Starbaks (Starbacks) uveo opciju korišćenja tog biljnog mleka, da bi mesec dana kasnije ostali bez zaliha istog. Silk je dodao ovseno mleko svojoj liniji mleka biljnog porekla u aprilu. Outli (Oatly) je imao neverovatan IPO (inicijalna javna ponuda) u maju. Mnoštvo novih reklamnih kampanja, sa razdraganom muzikom i drskim zafrkancijama, takmiče se za pažnju kupaca.

Jasno je da je uloženo dosta novca za brendove koji prodaju sve popularniju mlečnu alternativu. Maloprodaja je donela oko 316,4 miliona dolara u finansijskoj godini koja se završila 29. maja, prema informativnoj agenciji Nilsen. To je i dalje malo tržište u poređenju ukupnim obimom nemlečnih alternativa, koje je teško oko 2,2 milijarde dolara. Ipak, vrednost ovsenog mleka porasla je za oko 1.200 odsto u poslednje dve godine.

To znači da u Severnoj Americi može doći do još većeg buma, piše CNN. A sa kompanijom Outli, švedskom kompanijom koja je pomogla popularizaciji proizvoda, i dalje se boreći da zadovolji potražnju dok radi na proširenju proizvodnih kapaciteta, pravo je vreme da konkurenti kao što su "Danone", "HP Hood" i "Chobani" ugrabe svoje parče kolača.

Outli je svoje ovseno mleko prvi put lansirao 1995. godine, a proizvod je u Sjedinjene Države stigao tek 2017. godine, "ciljajući na one koji tesitraju ukus kafe, profesionalne bariste u nezavisnim kafićima", prema prospektu kompanije. Do kraja prošle godine, Outli je bio dostupan na više od 7.500 maloprodajnih lokacija i oko 10.000 kafića, uključujući lokale Starbaksa, saopšteno je iz kompanije.

Brend je privukao pažnju američkih kupaca ne samo svojim proizvodima koji uključuju sladoled na bazi ovsa i ovseno mleko, već i svojim reklamnim kampanjama. Nekoliko primera Outlijevih oglasa: "Zaista ste ovo pročitali? Potpuni uspeh!" i "Potrošili smo ludu količinu novca na ovaj fensi bilbord. Nadamo se da će neko zainteresovan za ovseno piće to videti".

Analitičari su optimistični kada su u pitanju Outlijeve šanse.

"Mi na Outli gledamo kao na priču 'na duge staze' koja tek započinje", napisao je analitičar Guggenheim-a, Loren Grande.

I dok je bademovo mleko i dalje vodeća biljna kategorija mleka u Sjedinjenim Državama, prodaja ovsenog mleka premašila je prodaju i mleka od badema i onog od soje u Ujedinjenom Kraljevstvu i Nemačkoj u poslednjih nekoliko godina, primetio je Outli u svom izveštaju.

Ali Outlijev uspeh je mač sa dve oštrice - kompanija, kako je već rečeno, nije uspela da prati potražnju.

"Uprkos stalnim naporima da povećamo svoje proizvodne kapacitete, naše trenutne mogućnosti snabdevanja, prerade i proizvodnje nisu dovoljne da zadovolje trenutne poslovne potrebe", saopšteno je iz Outlija.

Ove godine gorenavedeni "HP Hood" predviđa da će potrošiti oko 30 miliona dolara na promociju Plenet Outa (Planet Oat) - linije poizvode koje podrazumevaju mleko i deserte od ovsa.

"Danone" je u početku počeo da prodaje ovseno mleko kroz brend "Oat Yeah" 2019. godine, pod Silkovim kišobranom. U aprilu je predstavio "Silk Oatmilk", hvaleći se novim receptom koji je proizvod doneo. Uvođenjem Silk Oatmilk-a, Danone želi da ubedi kupce koji već kupuju Silkove proizvode od soje ili badema da se preorijentišu na proizvode od ovsa.

Konačno, "Chobani" je predstavio mnoštvo proizvoda od ovsa 2019 - od mleka preko jogurta do kafe s ovom mlečnom alternativom. Kompanija je takođe investirala u proizvodnju ovsenog mleka u sopstvenim pogonima.

"Praktično smo izgradili fabriku u fabrici", rekao je predsednik kompanije, Piter Mekginis.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik